Home Porady zakupowe Sezonowe wyprzedaże – jak się do nich przygotować?

Sezonowe wyprzedaże – jak się do nich przygotować?

by Redaktor
Wyprzedaze

Sezonowe wyprzedaże to prawdziwa gratka dla miłośników zakupów, którzy chcą nieco zaoszczędzić na zakupie najpotrzebniejszych artykułów i nie tylko. W okresie największych obniżek cenowych sklepy kuszą ogromnymi rabatami sięgającymi nawet do 70%, które jednak nie zawsze oznaczają korzyść dla kupującego. Wiele akcji promocyjnych pojawiających się w sklepach stacjonarnych czy internetowych zasługuje jednak na trochę uwagi, zwłaszcza gdy rabaty nie są jedynie sprytnym działaniem marketingowym.

Wyprzedaże sezonowe to jednocześnie świetna okazja, ale i szereg zagrożeń dla Konsumentów, dlatego do zakupów na wyprzedaży warto się odpowiednio przygotować. Jak to zrobić?

Jak przygotować się do wyprzedaży – jasny cel

Każdemu z nas zdarzyło się kupić kilka rzeczy na wyprzedażach tylko ze względu ich atrakcyjne ceny, a nie na stopień ich funkcjonalności i przydatności. Sezonowe wyprzedaże mają to do siebie, że często generują niepotrzebne zakupy, które po szybkiej analizie okazują się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Przed startem sezonu wyprzedaży, zwłaszcza w okolicach Black Friday czy Cyber Monday, warto postawić sobie skonkretyzowane cele zakupowe i konsekwentnie je realizować. Tym sposobem można skutecznie uchronić się od kupowania niepotrzebnych ubrań, gadżetów elektronicznych czy dekoracji do domu, które nie wnoszą nic wartościowego do naszej codzienności.

Przygotowania do wyprzedaży a slangi reklamowe

Specjaliści ds. marketingu doskonale wiedzą, jak zainteresować potencjalnego Klienta produktami, które znacznie wykraczają poza krąg jego zainteresowań. Niezawodne okazują się tutaj chwytliwe hasła reklamowe czy ogromne banery z grafiką promującą ogromne rabaty. Hasło „Promocja do 80%” przykuje uwagę nawet tych konsumentów, którzy codziennie przechadzając się po galerii handlowej czy odwiedzając sklepy internetowe nawet nie zwróciliby uwagi na reklamowany asortyment. Czas sezonowych obniżek cenowych niesie ze sobą wiele takich promocyjnych pułapek, na które warto wyrobić sobie pewną odporność. Baner ogłaszający „mega okazję” może być zwykłym chwytem marketingowym, a promocja owszem, działa, jednak tylko na znikomy odsetek dostępnych towarów.

Jak przygotować się do wyprzedaży – polityka zwrotów

Zakup produktu na wyprzedaży nie zwalnia sprzedawcy do uwzględniania zwrotu towarów, oczywiście w określonych w prawie polskim sytuacjach. W przypadku zakupów w sklepach stacjonarnych sprzedawca może, ale nie musi przyjmować zwracanego towaru. Co innego zakupy w sklepie internetowym – tam klient nie ma możliwości obejrzenia produktu i oceny jego realnej wartości, dlatego sklep online ma obowiązek uznać zwrot towaru, najczęściej do 14 dni roboczych od otrzymania przesyłki.

related articles

Leave a Comment