W tym roku firma Vobro wzbogaciła portfolio świątecznych produktów o nową kategorię – Czekoladowe Mikołaje i Renifery, czyli praliny pakowane pojedynczo. To zupełna nowość na polskim rynku. Za projekt w obszarze identyfikacji wizualnej produktów odpowiada agencja SaltPepper Brand Design.
Obecna na rynku od 1986 r. polska firma Vobro do tej pory kojarzyła się głównie z klasycznymi bombonierkami, takimi jak: Frutti di Mare, Delissimo czy Cherry Passion. Firma postanowiła dokonać jakościowej zmiany w asortymencie produktowym i wzmocnić obszary sprzedaży przed świętami Bożego Narodzenia. W zawiązku z tym na sklepowe półki trafiła nowa kategoria produktowa – praliny pakowane pojedynczo.
Czekoladowe Mikołaje i Renifery
Są przeznaczone są do tzw. „sprzedaży luzowej”. Ozdobne zawijki skrywają słodycze w trzech wariantach smakowych: kakaowo-śmietankowym, ananasowo-mlecznym oraz pomarańczowym. Dwa pierwsze warianty wypełnione są mieszanką standardowego i półpłynnego nadzienia. Doznań smakowych w przypadku wszystkich produktów dopełnia słodycz czekoladowej otoczki ze standardowej i białej czekolady, której forma bardzo dokładnie odzwierciedla kształt figurek Mikołaja i Renifera.
– Święta Bożego Narodzenia to najważniejszy moment dla producentów czekoladowych słodyczy, takich jak nasza firma. Z jednej strony widać w tym okresie wzmożone zainteresowanie konsumentów słodyczami, ale z drugiej jest to kategoria, w której oferta i konkurencja jest ogromna. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zupełnie nowej propozycji produktowej, z którą jak na razie jesteśmy jedyni w Polsce. Format, który proponujemy, ułatwia konsumentowi sięgnięcie po ten produkt z myślą o słodkim upominku na Mikołajki czy uzupełnieniu paczki z choinkowymi prezentami – mówi Tomasz Kuca, dyrektor marketingu Vobro.
Opakowania pralinek zostały zaprojektowane tak, by wyróżniały się na półce dzięki wyrazistemu, świątecznemu designowi. Nad całością projektu ze strony SaltPepper Brand Design czuwał Aleksander Koczy, odpowiedzialny za design management.
– Projekt realizowaliśmy z myślą o dwóch ważnych wyzwaniach, które przed nami stały. Po pierwsze, musieliśmy stworzyć design dla zupełnie nowego typu produktów, z którym konsumenci w Polsce nie mieli wcześniej do czynienia. Po drugie, zależało nam, aby, wśród wielu konkurencyjnych produktów o świątecznym charakterze, czekoladki Vobro wyróżniały się atrakcyjnością, były widoczne i przyciągały uwagę – podkreśla Aleksander Koczy.
Przygotowanie opakowań dla nowych produktów marki Vobro to kolejny projekt, który firma zrealizowała z agencją SaltPepper Brand Design, z którą współpracuje już od 4 lat, w tym przy nowej identyfikacji wizualnej marki parasolowej oraz submarek od 2018 roku.